niedziela, 16 listopada 2014

ze skarbca Tudorów

bardzo lubię filmy i seriale kostiumowe, zarówno te ze sporą dozą fantastyki ("Gra o tron" ♥), obyczajowe (np. "Duma i uprzedzenie") oraz te niemal w 100% historyczne, jak "Dynasta Tudorów". i właśnie oglądając ten ostatni z seriali, oprócz fabuły, moją uwagę przykuwały klejnoty, którymi obwieszona była większość dworzan ;) chyba nic dziwnego, że w takich okolicznościach, śledząc losy Henryka VIII, wykoralikowałam kolejną błyskotkę.
do wykonania pierścionka (a właściwie okazałego pierściona - jak to zwykle u mnie bywa ;)) wykorzystałam kryształ rivoli 18mm w kolorze vitrail medium, koraliki toho 15/o pfg aluminium i transparent rainbow teal oraz ich niemal identyczny kolorystyczny odpowiednik preciosy w rozmiarze 11/o (różnica polega jedynie na tym, że koraliki japońskie pod światło są niebieskie, a czeskie - morskie i chyba bardziej podoba mi się taka właśnie wersja :)). całość wyszła naprawdę pokaźnie - oczko ma 3cm średnicy i póki co, jeszcze nie wiem przy jakiej okazji pierścionek założę, ale to przecież nie przeszkadza, by po prostu go mieć ;)
wybaczcie ilość zdjęć, ale jak tu się powstrzymać, gdy główną rolę gra vitrail medium...? :D









a Wy, lubicie kostiumowe produkcje? polecicie coś godnego obejrzenia? :)


31 komentarzy:

  1. Myślę, że Henryk z pewnością chętnie klejnot ów podarowałby którejś ze swoich żon (albo i wszystkim po kolei :) bo jest on faktycznie królewski :) Piękna oprawa!

    OdpowiedzUsuń
  2. Podobno serial "Biała królowa" jest całkiem dobry, pokrewne klimaty. Sama mam zamiar go zobaczyć w wolnej chwili. :)
    Pierścień bardzo ładny! Błyszcząca ozdoba godna prawdziwej królowej. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "biała królowa" jest też na mojej liście do obejrzenia :)

      Usuń
  3. Prześliczny pierścień ,Też bardzo lubię filmy kostiumowe .
    Teraz jakoś nie przychodzi mi żaden tytuł do głowy.
    Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo podoba mi się obszycie brzegów - rzędy są przyszyte jeden pod drugim, jeden do drugiego czy jak?

    OdpowiedzUsuń
  5. Prawdziwie królewski klejnot :) Piękna oprawa, zwłaszcza z przodu, która tworzy takie charakterystyczne "ząbki", cudeńko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny, prawdziwy klejnot.Ja pozostaję nieodmiennie fanką Downton Abbey.

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie imponujący :) . I ja także jestem fanką Gry o Tron :D . I może warto by było obejrzeć Dynastię Tudorów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. osobiście polecam, jeśli lubisz klimaty XVI-wiecznej Anglii. mam kilka zastrzeżeń co do serialu, głównie do aparycji Henryka, ale przymykam na to oko ;)

      Usuń
  8. Jakie cudeńko!!! Iście królewski pierścień :) Również lubię filmy i seriale kostiumowe. Te drugie niestety są zgubne, bo jak się zacznie oglądać, to ciężko przestać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ten pierścionek jest cudny :) ale filmów kostiumowych nie lubię - wolę fantastykę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniały pierścień ! Uwielbiam "Grę o tron" - szkoda, że trzeba tak długo czekać na kolejny sezon. Polecam również "Rodzinę Borgiów" z Jeremy Irons.Pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to prawda, też nie mogę się doczekać nowych odcinków "Gry o tron". a "Borgiów" oglądałam, szkoda, że mieli tak mało odcinków ;)

      Usuń
  11. Ale królewski klejnot, jak go założysz to poddani będą Cie całować po rękach ;)))
    Ja ostatnio oglądałam Piratów (nowy serial), ale oni głównie rabowali błyskotki, za wiele ich nie nosili, chociaż kostiumy fajne ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Vitail medium w żadnej postaci nie pozwala mi przejść obojętnie, co dopiero w tak wyrafinowanym oplocie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dawno mnie nie było i widzę, że wiele mnie ominęło. Takie piękności tutaj pokazujesz, że aż oko bieleje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepiękny pierścień - godzien dworskiej roli :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Osobiście wolę okres średniowiecza, ale "pierścień Tudorów" jest zachwycający :)
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam wszystkie kostiumowe filmy,ale większość na pewno jest Ci już znana!!:) Pierścień okazały !!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Aż brak słów. Piękny pierścień :)
    Ja najczęściej oglądam seriale dla wnętrz. Ale kostiumowe też lubię.

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny pierścień i świetnie udało Ci się przedstawić blask kryształu!
    Seriale historyczne są ucztą dla oczu - piękne kostiumy, świetne fryzury i cudna biżuteria!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknie się mieni, nadaje się na dworki klejnot ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja polecam książkę - Kochanice Króla, właśnie o Tudorach i Henryku VIII czyta się prawie jednym tchem ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Co za cudowny klejnot! Na pewno przykuwa wzrok:)

    Tez jestem miłośniczką filmów kostiumowych, oglądam jednak głownie wszystko, co dotyczy muszkieterów:D Takie upodobanie do pojedynków;p Ale w sumie, żadnym nie pogardzę:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Asiu ten pierścionek jest cudowny. Nie mogę się napatrzeć. Pięknie się mienią kolory.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja Ty Asiu zrobiłaś to cudo? Tyle koraliczków posplatać ze sobą?! Nie wiem, co Ci polecić, mogę jedynie nadać Ci miano ,,Władcy pierścieni";) Pozdrawiam Cię cieplutko;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Piękny pierścionek, idealny do tematyki filmów kostiumowych :) Księżniczka elfów powinna mieć taki!

    OdpowiedzUsuń